Bilanţ de călătorie în cifre şi nume 3

Constat că, pe măsură ce trece timpul, şi călătoriile mele se împuţinează. Dacă înainte această observaţie m-ar fi umplut de tristeţe turistică, acum îmi dau seama că tot răul este spre bine fiindcă în 2012 am reuşit să finalizez câteva proiecte pe care nu aş fi izbutit nici măcar să le încep dacă aş fi fost mai tot timpul plecată.

• Februarie m-a găsit într-un sat din judeţul Vrancea, cu dealuri împădurite şi zăpadă de un metru. Ce-i drept, în jumătate de ţară era cod portocaliu, iar zona în care mă aflam nu făcea excepţie.
  • Tradiţionala excursie de 1 Mai a avut ca ţintă Dubova.
  • În vară m-am urnit de-acasă doar pentru a merge în Polonia, la Varşovia şi Cracovia, şi a dormi la cort în vârf de munte. În rest, ca niciodată în ultimii cinci ani, concediul l-am petrecut consemnată la domiciliu împreună cu Kirb şi “gemenii” Miau.
  • Respectând tradiţia din ultimii trei ani, în septembrie am fost la mare, la Mangalia. Pe principiul niciun an fără Sibiu, a urmat apoi un tur de forţă ardelenesc pe ruta Sibiu-Mediaş-Sighişoara. O lună mai târziu am făcut o mini-excursie la Ruse şi am închis sezonul în mod glorios, cu două plecări la Istanbul.

În total am parcurs aproximativ 8.436 km (cu 1.538 km mai puţin ca în 2011 şi la jumătate comparativ cu 2010) dintre care 1902 cu mașina, 2786 cu trenul, 3738cu avionul si 10 pe apă (cu vaporul). Dacă o ţin tot aşa, în câţiva ani, ieşirea în parcul de vis-a-vis va fi un eveniment în cinstea căruia primarul Sectorului 4 va organiza în faţa Palatului Copiilor o petrecere în aer liber, cu muzicanţi, tarabe cu mici şi artificii noaptea.

Voi cum şi unde v-aţi plimbat?

M-am născut om şi am crescut robot. În prezent mă străduiesc să ajung în punctul din care am plecat. N-am reuşit în totalitate, însă cred că sunt pe drumul cel bun.

Când îmi explorez latura non-robotică, îmi place: să citesc şi să scriu, să croşetez şi să fac diverse obiecte “de mână”, să urc pe munte şi să înot în mare, să joc jocuri de societate.
Nu am uitat nici de micii mei prieteni cu blană, pisicile. Îmi place să petrec timp în compania lor, fapt pentru care umila-mi gospodărie este disputată de Kirb, Miarys şi Mioja.

Ihrielle – who has written posts on Kirb's Crib.

19 thoughts on “Bilanţ de călătorie în cifre şi nume 3

1. ggl

Mare. 2 Mai. Dar e ok că n-am mai fost la mare de vreo zece ani sau aşa. Don’t like it. Am fost şi eu la Mangalia.

Dunărea la cazane sounds good. Este loc de coborât la apa? Se poate merge oare cu caiacul?

2. Moshu

Pe-aici a fost anul Bulgariei, nu mai fusesem. Am ajuns acolo în ianuarie, la Bansko, de era să și rămânem înzăpeziți că am prins fix perioada cu închideri de pod și șosele. Pe urmă am prins gust și am mai fost de încă trei ori, de data asta în centru-nord (Veliko Tărnovo) și apoi estul marin (pe lângă Kavarna, printr-o pustietate, la cel mai frumos hotel ever, fix pe malul mării și cu toate camerele dând spre ea, apoi la Nesebăr).

Așa mi-am amintit și ce înțelegeam limba când eram mic, de la televizor și între timp mi-a dat prin cap să încep cât mai serios, cu Livemocha în paralel cu studii din alte surse (că Livemocha nu e cea mai serioasă metodă, are însă punctul forte cu interacțiunea cu nativii). Pare că merge foarte bine (bat în lemn) și am speranță de fluență vreodată, în viitor, oricât de îndepărtat ar fi. Nu e grabă.

Și cum dragostea trece și prin stomac și ador mâncarea de acolo, am început să explorez și rețete tradiționale prin bucătărie.

În rest Londra și Dortmund, la câte un concert, Cluj-Napoca și Sibiu… plus tradiționalele vizite la rude (Constanța, Izvoru-Dulce de Buzău, Turnu-Măgurele și Drobeta).

3. Ihrielle Post author

Oooo, dar chiar ţi-a căzut cu tronc Bulgaria de ai început să le înveţi şi limba. De fapt, dacă stau bine să mă gândesc, la cât de multe limbi străine cunosc localnicii, este indicat să le vorbeşti pe limba lor.

Nici ruşii nu stau prea bine la capitolul ăsta, dar cum şansele de-a revedea Moscova sunt minime, stau liniştită în privinţa limbii.

Până una alta, cred că şi anul ăsta ai reuşit să te plimbi mai mult ca noi. Dacă o ţinem tot aşa, în 2015 îţi dau ţie rubrica 🙂

4. Moshu

Nu cred că o ținem tot așa anul ăsta, prin primăvară se anunță un membru nou în familie. 🙂 Deci probabil după aia o să fie mai rar cu călătoriile, dar măcar în Bulgaria aici la doi pași sper să mai ajungem.

5. Moshu

Adevăr zic vouă, de la cuviosul Marcu Servereanul cetire, carele și Munte de Zaharicale mai este chemat pre numele său: “căci nimic din ce are ascuns fiecare nu va rămâne în întuneric ci va ieși la iveală, să se bucure orișicine de toate tainele”.

(Facebook, Reformed Terms and Conditions, 2:16).

Bat câmpii, dar azi am dreptul, după o dimineață hectică în care am descoperit la 9 că cheia merge în gol și nu mai descuie ușa. 😀 După multe încercări eșuate am recurs la internet și am găsit mai multe firme de deblocări uși. Am ales-o pe-aia cu site-ul cel mai aerisit și mai atrăgător, evident. 😀 Au zis că în jumătate de oră ajunge un băiat, apoi în jumătate de oră chiar a venit un băiat care a reușit să spargă broasca, după ceva muncă. Și așa am putut să vedem și noi din nou lumina… de pe holul blocului.

Gata cu off-topic-ul. Hai liberare!

6. Ihrielle Post author

Usa metalica, presupun… O distractie, dar bine ca ati rezolvat-o rapid si eficient.

Am patit-o si noi acum jumatate de an, numai ca eram pe partea cealalta si toate bormasinile incuiate casa, deci nu ne puteam ajuta singuri, cum ne-ar fi placut. Colac peste pupaza, mai era si duminica si nu aveam la cine apela.
    Pana la urma am gasit o bormasina cu acumulatori – o chestie ieftina si proasta – si, cand s-o folosim, am constat ca puteam totusi descuia usa. Asa ca am schimbat doar yala si “sanatate, taica, si noroc”.

7. Moshu

Metalică, da.

Măcar voi vă puteți ajuta singuri, e mult mai bine așa. De mine din păcate nu prea se lipesc chestiile tehnice, am doar idee despre ce e de bază. Măcar broasca și butucul nou am reușit să le cumpăr potrivite și să le pun chiar eu. 😀 Aleluia.

8. Ihrielle Post author

Nu te gândi că dau eu găuri cu bormaşina (dacă nu aş fi categoria muscă, poate aş reuşi), mai ales de când am instalator-mecanic-electrician în casă. Când stăteam la cămin ştiam să fac mai multe reparaţii şi mai puţină mâncare. Între timp, proporţiile s-au inversat.

Broasca n-am schimbat-o până acum, doar butucul.