De-ale poştei: Oficiul 53, Bucureşti

Citesc că Poşta Română  mai are puţin şi dă faliment. Nu mă bucur de răul altuia, însă când îmi ajung la urechi astfel de ştiri, parcă nu pot să îmi alung un vag sentiment de satisfacţie (cam ca atunci când am aflat că drogaţii sunt iar la pârnaie). Satisfacţie pentru, într-un fel, simt că s-a făcut dreptate. Vorbind strict despre Poşta Română, aceasta este o instituţie învechită din mai toate punctele de vedere (am văzut totuşi la ghişee câteva angajate mai tinere) care, dacă nu va face ceva constructiv pentru a devini competitivă pe piaţa serviciilor de corespondeţă/coletărie, va dispărea. Este în cursul firesc al lucrurilor, este selecţia naturală aplicată companiilor.
Iar cu această ocazie, o să-mi vărs şi eu amarul pe organizarea haotică şi ineficientă a Poştei.

Când stăteam în Mangalia, în Buzău sau chiar în sectorul 3, oficiul poştal din proximitatea locuinţei mele era cel de unde trimiteam şi ridicam colete, bani, scrisori, alocaţii de copii. Astfel, mi se părea absolut firesc ca oficiul poştal din apropierea casei mele să îmi asigure toate serviciile de corespondenţă şi mesagerie de care am nevoie.

Însă, ceea ce priveam eu ca normalitate în relaţiile mele cu Poşta Română, avea să se sfârşească brusc odată cu mutarea mea “o aruncătură de băţ mai încolo”, în sectorul 4.
În cartierul Tineretului, pe o rază de 1 km în jurul blocului meu se află două oficii poştale: oficiul 6 şi oficiul 44. La oricare dintre ele pot apela pentru a trimite scrisori, bani şi colete, ceea ce seamănă foarte bine cu normalul pe care îl cunoşteam eu. Lucrurile se schimbă, însă, atunci când vine vorba de a primi ceva prin poştă. În acest caz sunt invitată la oficiul 53, aflat la intersecţia Budapesta (la o distanţă de vreo 3km de casă), unde se înghesuie, la cozi consistente şi greoaie, toţi cei din zona Unirii şi Tineretului.
Din fericire (dar nu pentru mine), există o excepţie de la această regulă de şmecheraşi-de-poştă-din-sectorul-4 şi se aplică doar coletelor primite din afara UE. Atunci trebuie să mă prezint la oficiul 3, din sectorul 2 (la vreo 7 km de casă, într-o zonă fără metrou), unde programul de lucru începe la 5:30 şi se termină la ora 17:30. Doar de luni până vineri, evident.

Înţeleg că cei de la Poşta Română s-or fi gândit să simplifice procedurile (pentru coletărie, tot cartierul să se înghesuie la singurul ghişeu, al singurei unităţi care oferă acest serviciu), să taie costuri, să facă reduceri de personal, să-şi aerisească mintea creaţă. Dar este incredibil şi inadmisibil, totodată, ca lucrul acesta să se întâmple pe sărite, doar pentru unii.
Însă nu m-am lecuit de Poşta Română, de oficiul 53 şi de logica absurdă a organizării întregii companii, până când am fost pusă în situaţia de a trimite un colet ramburs de la oficiul 6 şi a primi banii pe el de la oficiul 53 (bine măcar că-s ambele în acelaşi oraş). De-acum îmi cunosc lecţia şi, data viitoare când voi mai avea nevoie de servicii de mesagerie, voi folosi o firmă de curierat.

Voi ce păţanii aţi avut cu Poşta Română?

 

M-am născut om şi am crescut robot. În prezent mă străduiesc să ajung în punctul din care am plecat. N-am reuşit în totalitate, însă cred că sunt pe drumul cel bun.

Când îmi explorez latura non-robotică, îmi place: să citesc şi să scriu, să croşetez şi să fac diverse obiecte “de mână”, să urc pe munte şi să înot în mare, să joc jocuri de societate.
Nu am uitat nici de micii mei prieteni cu blană, pisicile. Îmi place să petrec timp în compania lor, fapt pentru care umila-mi gospodărie este disputată de Kirb, Miarys şi Mioja.

Ihrielle – who has written posts on Kirb's Crib.


7 thoughts on “De-ale poştei: Oficiul 53, Bucureşti

  1. ggl

    La mine toate coletele, înafară de cele dinafara UE, vin la poşta de cartier care s-a mutat mai aproape de mine, iar funcţionarele se mişcă ca nişte albine. Nu pot să comentez. Procedurile sunt însă complicate (prea multe hârţoage).

    Chiar nu mi-ar conveni ca poşta să dea faliment. Curierii sunt de 2-3x ori mai scumpi şi nici nu livrează peste tot, manipulează neglijent coletele, etc. Prin poştă pot trimite cam orice obiect de bun simţ (excludem bombe, acid, etc.) în cam orice cătun izolat doresc.

  2. Ihrielle Post author

    Sinceră să fiu, în afară de aria de acoperire, nu găsesc niciun avantaj al poştei. Nici măcar preţul pentru că, de cele mai multe ori calitatea serviciilor s-au reflectat în preţul plătit. Şi aici mă refer la: timpul mare de aşteptare, lipsa de amabilitate din partea personalului, deplasările pe distanţe mari pe care sunt nvoită să le fac ori de câte ori am nevoie să ridic un colet primit din UE (de restul nu mai vorbesc), haosul în organizarea ghişeelor (recomandatele, alocaţiile, pensiile se ridică de la acelaţi ghişeu la care se plătesc facturile).
    Nu ştiu cum este pentru alţii, dar pentru mine fiecare drum la poştă este o pierdere de timp de cel puţin 45 de minute (timpul necesar parcurgerii distanţei dintre Unirii şi blocul meu, în timp ce mă abat pe la poştă). Iar dacă am norocul de a prinde şi o coadă de trei persoane, atunci sigur mai pierd 30 de minute. N-ar fi mare bai dacă asta s-ar întâmpla, să spunem, o dată la trei luni, dar sunt nevoită să ajung la poştă de cel puţin două ori pe lună…Şi cum se spune că timpul costă bani, prefer să dau 10 lei în plus şi să apelez la o firmă de curierat, în timp ce folosesc într-un mod plăcut cele 2-3 ore câştigate.

    Aşadar, poşta română ori se modernizează, ori dispare. Mă îndoiesc că oamenii pentru care timpul este preţios vor continua să apeleze prea mult la serviciile ei.

  3. ggl

    Ai încercat vreodată să trimiţi colet extern prin altceva decât Poşta Română? Poşta mi-ar fi luat 17 euro pentru trimis colet cu valaore în Germania, doar că idioţii de nemţi nu acceptă valoare (suedezii n-au greţuri în schimb) iar fără nu am chef să trimit. UPS-ul cere pentru cam acelaşi serviciu 45 euro (pachetul “economic” cică). DHL ;i DPD nici măcar nu au calcualtor de tarife pe site, la TNT trebuie să-ţi faci cont. Durează mai puţin, însă nu mă interesează aşa tare asta. Era vorba de trimis un aparat foto la reparat. Evident că cu aşa taxă de transport nu merită pentru că şi reparaţia era scumpă oricum.

  4. Ihrielle Post author

    Da, diferenţa este mare. Însă depinde cât efort depui pentru fiecare dintre variante. Uneori preţul mai mic nu te scuteşte neapărat de neplăceri (şi aici nu mă refer strict la siguranţa produsului).Iar când zic asta nu mă refer numai la poştă vs. curier.

  5. Ihrielle Post author

    Măcar dacă ar oferi ceva de calitate în schimb. Sunt total de acord ca preţurile să reflecte calitatea serviciilor şi vice-versa.
    Suntem prea “săraci” ca să cumpărăm lucruri proaste doar pentru că, pe moment, ne costă puţin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


css.php