Last stop: Belgia

Cum sunt proaspăt returnată din Belgia, m-am gândit că n-ar fi rău să vă povestesc câte ceva despre impresiile pe care mi le-am făcut de-a lungul acestei intense călătorii. Zic intensă pentru că, în patru zile, am văzut (probabil mult prea superficial pentru gustul unora) cinci oraşe: Antwerp, Brugge, Gent, Bruxelles şi Charleroi.
Pentru că plănuiesc ca în zilele următoare să tratez pe larg fiecare locaţie vizitată, astăzi mă voi rezuma doar la notiţe de ansamblu, menite să redea o parte din experienţele noastre.

• ¤ Belgia nu este o locaţie tocmai accesibilă ca preţuri la mâncare şi cazare, însă cu siguranţă nu costă foarte mult să ajungi acolo. Un bilet luat din timp de la o companie aeriană low cost te ajută să economiseşti nişte sume nu tocmai de neglijat. Noi am zburat cu WizzAir şi am fost foarte mulţumiţi: nu am avut întârzieri, pilotul şi-a făcut treaba, personalul a fost amabil, bagajele au ajuns întregi… să nu le fie de deochi.
  • ¤ Orașele din Flandra pe care le-am vizitat noi sunt destul de liniștite și de curate (după ce echipele de la salubritate  au îndepărtat cioburile, mucurile de țigară, resturile de mâncare și au spălat trotoarele). Locuitorii lor sunt mult mai relaxați, bicicleta este probabil cel mai folosit mijloc de transport în comun (dovadă o fac parcările imense ce le sunt destinate), iar magazinele se închid devreme (maxim ora 19:00). La antipod, Bruxelul este mult mai aglomerat, plin de cerșetori și fără prea multe clădiri care să evoce un trecut istoric.
  • ¤ Sistemul de transport feroviar este foarte bine pus la punct, atât în ceea ce privește frecvența trenurilor între origine și destinație, confortul pasagerilor, respectarea orarelor de mers, cât și în ceea ce privește soluțiile tarifare, adaptate în funcție de nevoile călătorilor. Go Pass (pentru tinerii sub 25 de ani) și Rail Pass sunt doar două dintre soluțiile pe care SNCB le propune celor care doresc să viziteze mai multe orașe din Belgia.
  • ¤ În toate orașele prin care ne-am plimbat, mâncarea din restaurante este destul de scumpă, cu meniuri care de cele mai multe ori nu scad sub 15 euro. Probabil că de vină este zona turistică, însă mă îndoiesc că în afara acesteia, prețurile sunt cu mult mai mici. Alternativele la aceste „oferte” culinare sunt, pentru persoanele cu mai puține pretenții sau cu un buget mai redus, fast-food-urile (americane sau arăbești) și supermarketurile. Dacă nu vă daţi în vânt după originalitate, în fast-food-urile belgiene puteți încerca mâncarea tradițională – cartofii prăjiți cu diverse sosuri. Altfel nu aveţi decât să vă îndopaţi cu goffre şi trufe belgiene.
  • ¤ Băiețelul care face pipi, simbolul Belgiei, este un adevărat pipi-șvaiț: de dimensiuni embrionare (de vreo 40-50 de cm), negricios şi total neinteresant. Când am ajuns la locul cu princina, eram deja plictisită de această statuetă ale cărei copii erau absolut prin toate magazinele de suveniruri, însă priveliștea a sute de oameni ce se înghesuiau să-l pozeze, m-a scos din sărite. Drept urmare, i-am întors spatele și nu l-am învrednicit cu niciun cadru.

În aşteptarea povestirilor ce vor urma, vă invit să-l vizitaţi şi pe Delta, ale cărui impresii de călătorie se află într-un stadiu mult mai avansat, riscând să-mi surclaseze nescrisele articole.

M-am născut om şi am crescut robot. În prezent mă străduiesc să ajung în punctul din care am plecat. N-am reuşit în totalitate, însă cred că sunt pe drumul cel bun.

Când îmi explorez latura non-robotică, îmi place: să citesc şi să scriu, să croşetez şi să fac diverse obiecte “de mână”, să urc pe munte şi să înot în mare, să joc jocuri de societate.
Nu am uitat nici de micii mei prieteni cu blană, pisicile. Îmi place să petrec timp în compania lor, fapt pentru care umila-mi gospodărie este disputată de Kirb, Miarys şi Mioja.

Ihrielle – who has written posts on Kirb's Crib.

5 thoughts on “Last stop: Belgia

1. Ihrielle Post author

Merci, Ana 🙂

Ciobane, nu rade! Asta ar putea deveni simbolul Kirbiei (tara tuturor kirbilor) si nu ar fi cu nimic mai prejos decat Statuia Libertatii, Turnul Effel sau Acropole.

2. Andra

:)) haha, in afara de baietel, Maneken Pis, mai era si joanna:d ‘prietena’ baietelului:))) Stau de 5 ani in Belgia, si nu as recomanda’o precum o tara ce merita vizitata. Cheltui mult si prost..

3. Ihrielle Post author

Andra, m-ai prins 🙂 Si eu care ma gandeam ca nu sesizeaza nimeni daca nu pomenesc ceva si despre fetita…

Cat despre faptul ca se cheltuie mult si prost (sunt perfect de acord cu tine), eu zic ca este o dovada in plus ca belgienii au sange frantuzesc 😛

P.S.: Bine ai venit pe la noi!