Last stop: Dubova

Acum un an pe vremea asta (minus vreo trei zile) eram pe urmele unei file din istoria transilvană, vizitând bisericile fortificate din jurul Sibiului. Acum doi ani eram în vârf de munte, după o tură pe Jepii Mari. Acum trei ani nu mai ţin minte ce făceam, deci probabil că nu era prea interesant.
Anul acesta, după ce-am explorat mai multe posibilităţi, am zis să atacăm o destinaţie  cu care  până acum am avut de-a face superficial, judecând după ceea ce poţi “vizita” doar privind pe geamul trenului sau al maşinii. Cu alte cuvinte, am ales să ne petrecm mini-vacanţa de 1 Mai (mai precis, 28-30 aprilie) lângă Dunăre, la Cazane.

Din cauza zilelor aglomerate până în ultima clipă, pentru prima dată în viaţa de turist, am plecat la drum fără să mă fi documentat în prealabil asupra locurilor pe care urma să le vedem. Însă, după cum am aflat la plecare, nu eram singura. În afară de o hartă a zonei (găsită pe internet şi printată) şi cazarea într-o casă de vacanţă a unor oameni care sunt cunoştinţe ale unor cunoştinţe ale unor cunoştinţe ale unor etc.  lista era deschisă.

Am ajuns în Orşova, am făcut cumpărăturile într-un supermarket (fructe, ciuperci, lactate) şi ne-am mirat, în trecere, de Neprihănita Zămislire,  biserica romano-catolică acărei faţadă seamănă cu un cort mai elevat. Apoi ne-am îndreptat spre Golful Dubova, unde ne aşteptau gazdele noastre şi căsuţa cuibuşor de linişte, cu deschidere spre un colţişor de rai.

Tihnă, linişte, şezlonguri confortabile, cer senin şi plin de stele, şopârle cu cozi lungi, imposibil de apucat. Prieteni vechi şi noi cunoştinţe, prietenoase şi îndatoritoare. Arsita soarelui de mai şi răcoarea brizei de pe Dunăre. Caras, plătică şi o specie de peşte neidentificată, prăjiţi cu toţii şi mâncaţi unul câte unul, cu mămăligă, de la cap la coadă. Promenade prin împrejurimi, cu vizite accidentale prin grădinile oamenilor şi urcuş modest la Vârful Ciucarul Mare. Bălăureală prin pădure şi pe Dunăre, cu barca… Toate urmate de inevitabila dorinţă “pentru când vom fi mari”: să ne mutăm acolo.C

Da, a fost sfârşitul de săptămână perfect.

Mai multe poze gasiti la Delta si la Cioban

M-am născut om şi am crescut robot. În prezent mă străduiesc să ajung în punctul din care am plecat. N-am reuşit în totalitate, însă cred că sunt pe drumul cel bun.

Când îmi explorez latura non-robotică, îmi place: să citesc şi să scriu, să croşetez şi să fac diverse obiecte “de mână”, să urc pe munte şi să înot în mare, să joc jocuri de societate.
Nu am uitat nici de micii mei prieteni cu blană, pisicile. Îmi place să petrec timp în compania lor, fapt pentru care umila-mi gospodărie este disputată de Kirb, Miarys şi Mioja.

Ihrielle – who has written posts on Kirb's Crib.

Tagged on: , , ,

6 thoughts on “Last stop: Dubova

1. ggl

Prea cald. Eu am zic că trebuie să mă mut vara în ceva ţară nordică dar am fost vara trecută la Beliş. Temperatura e chair ok, lăsând la oparte faptul că plouă zilnic şi e la 70 km de Cluj deci poţi ajunge şi cu bicicleta acolo într-o singură zi. Dacă fac asta probabil o să îmi iau şi puşcă ca să trag cu ea în jet ski-uri şi bărci cu motor (o grămadă de dobitoci care se dau cu dinalea pe un lac, deşi în mod normal ar trebui să fie interzis pentru că apa din lacul Fântânele ajunge în Tarniţa de unde bea tot Clujul).

2. Ihrielle Post author

Nu-i cald deloc, mai ales lângă apă. Şi nici ţânţari nu-s (pentru ca nici stufăriş nu este)

Oricum, vara orice aşezare non-urbană este de preferat marilor oraşe, fie ele Cluj sau Bucureşti. Chiar dacă pentru liniştea noastră trebuie să vânăm toţi ţopârlanii de pe planetă.

3. ggl

Ieri am fost la Tarniţa şi-am dat cu pietre după skijeturi şi bărci cu motor. Oficial e interzis. Data viitoare merg cu praştia. Pe un prieten l-au lovit nişte “ţopârlani” cu barca cu motor când înnota. A avut ruptură de muşchi a durat cam un an ca să se refacă.

4. Ihrielle Post author

Şi presupun ca agresorii n-au păţit nimic…

Data viitoare să te duci cu catapulta. Nu de alta, dar cred că ţopârlanii se vor înmulţi, astfel că nu va mai fi eficientă praştia.