Cum să-ţi pierzi clienţii: Restaurantul De Cartier

În cartierul Tineretului, la Piaţa Norilor, este Restaurantul De Cartier (chiar aşa se cheamă) unde, împreună cu nişte prieteni, obişnuiam să ieşim la “o bere şi o ceafă cu cartofi prăjiţi”. Preţuri nu prea mari (la băutură în special), mâncare foarte gustoasă, deşi nu foarte variată, muzică bună la un volum potrivit, uneori cam mult fum de ţigară, dar totuşi respirabil. Cu alte cuvinte, o alternativă decentă la bodegile sordide, exagerat de scumpe şi în permanenţă pline din Centrul Vechi.

Aseară am trecut din nou pe acolo şi, având ceva probleme cu gâtul,  mi-am comandat un ceai cald (5 lei, după cum scria în meniu). L-am primit, l-am consumat iar după ceva vreme am mai cerut unul (identic), pe care de asemenea l-am băut. După care am cerut să ni se facă nota.
În notă, însă, ceaiurile mele valorau în total 20 de lei şi nu 10, după cum calculasem eu. Pentru orice eventualitate, am mai consultat o dată meniul, asigurându-mă că singurul ceai trecut acolo costă 5 lei, după care că am chemat-o pe chelneriţă:
– Nu vă supăraţi, avem o nelămurile în legătură cu ceaiurile. În meniu costă 5 lei, dar pe notă sunt trecute cu 10 lei.
– Nu am mai avut ceai la 5 lei aşa că v-am dat un alt ceai care nu este trecut în meniu. Este cu balegă de roib şi  umori uscate animale exotice nişte plante pe care am uitat cum le cheamă.
Apoi tanti ne ia liniştită nota (cu surplusul de 10 lei başca bacşişul lăsat de fiecare) şi pleacă în treaba ei.

În drum spre casă am început să mă întreb (tardiv, ce-i drept) de ce i-am lăsat totuşi cei 20 de lei de vreme ce nimeni nu s-a deranjat să mă anunţe de la început că produsul solicitat de mine nu mai este disponibil şi că se poate înlocui cu altul similar, dar dublu ca preţ.  De ce să ţi se ceară mai mult pentru ceva care este prezentat ca şi cum ar valora mai puţin?

Normal ar fi fost şi ca eu să refuz a-i achita suma exorbitantă (pentru un ceai oarecare băut într-un restaurant oarecare) pe care mi-a cerut-o. N-am făcut-o probabil de teama că data viitoare voi fi lovită de răzbunarea chelnerului. În perplexitatea mea, am omis că nu va mai fi o data viitoare. În niciun caz la Restaurantul De Cartier. Pentru cei 10 lei pe care i-au extras în mod necinstit de la mine (nimic nu-mi garantează că preţul ăsta nu a fost scornit), au pierdut alte zeci de lei pe care i-aş fi lăsat acolo de-a lungul vizitelor mele săptămânale. Şi au mai adăugat o bilă neagră la review-urile, şi-aşa nu tocmai favorabile, pe care le au pe net.

M-am născut om şi am crescut robot. În prezent mă străduiesc să ajung în punctul din care am plecat. N-am reuşit în totalitate, însă cred că sunt pe drumul cel bun.

Când îmi explorez latura non-robotică, îmi place: să citesc şi să scriu, să croşetez şi să fac diverse obiecte “de mână”, să urc pe munte şi să înot în mare, să joc jocuri de societate.
Nu am uitat nici de micii mei prieteni cu blană, pisicile. Îmi place să petrec timp în compania lor, fapt pentru care umila-mi gospodărie este disputată de Kirb, Miarys şi Mioja.

Ihrielle – who has written posts on Kirb's Crib.


35 thoughts on “Cum să-ţi pierzi clienţii: Restaurantul De Cartier

  1. mihaeladitoscana

    🙂 data viitoare cand ai chef de ceai sa vii in toscana ca aici costa 1,80 euro si iti aduce un ibric de apa fierbinte si un cosulet cu diverse pliculete de ceai.a,si lamaie.:)

  2. Ihrielle Post author

    Ana si ggl, cred ca am procedat bine pana la urma, desi bacsisul nu-l merita. Pe acolo nu voi mai trece si sper ca si prietenii cu care mergeam in locul respectiv sa-mi urmeze exemplul.

    Mihaela, au si miere? si ceai de scortisoara? 😀

  3. ggl

    Mda, sau vii la Demmer’s Teahouse in Cluj. La palatul Rhedey, Piata Unirii 9. Ceaiul normal e 6 lei ceainicul (400 ml). Cel cu lapte, macha sau oriental tschai e vreo 7-8. Au si miere si lamaie si scortisoara si ce vrei tu atata timp cat nu vrei ceva absurd. Eu merg acolo e ca de nefumatori si le cunosc pe trei dintre fete.

  4. Ihrielle Post author

    Hehe, daca mai am drum la Cluj anul asta, neaparat trec si pe acolo. Acum un an am dat iama intr-o locanta cu multe sortimente de ciocolata calda, asa ca poate anul asta merit mai multe ceaiuri.

    …sau pot incerca acasa urmatoarea reteta:
    ~6lei un pachet (cu 20 de plicuri) de ceai cu scortisoara si ginseng
    8 lei un rocan cu miere de 400g
    2 lei doua lamaie.
    3 leu m cub de apa rece.
    ~4 lei m cub de gaz.
    —————-
    Total: ~23 lei

    Numar de cesti de ceai obtinute: 20.
    Pret per ceasca 1,15 lei.

    Deci, cine vrea o ceasca de ceai? 😀

  5. alinka

    daca voi nu stit sa apreciati un ceai de calitate….voi sa beti in continuare ceaiurile alea mizere din comert. nu aveti clasa…asta este. eu beau si ceaiuri care costa peste 50 lei 100 g..mare chestie daca nu a stiut cat e ceaiul…nimeni nu este perfect asa ca voi..

  6. Sorin Niculae

    Sper sa nu fie prea tarziu sa incerc sa va raspund tuturor acuzatiilor perfect fondate si de inteles revoltator absolut oricarui client din orice categorie ar face parte. Sincer la o astfel de remarca nu putem decat sa plecam capul si sa ne cerem scuze, mai mult chiar oricand la orice ora din zi si din noapte ve-ti primii cei 20 lei innapoi cu scuzele de rigoare. Sincer n-am crezut ca ar putea sa ma invinga un ceai din multitudinea de amanunte care contribuie la victoria intr-o astfel de activitate, mai mult sunteti oricand invitat(a) la un ceai din partea casei cand am sa va prezint situatia ceaiurilor pe glob si atunci o sa incerc sa va comunic multitudinea de valori a unei simple cupe de …ceai. Cei mai multi au in imagine ceaiul acela de plic care se mai spune ca este si radiat intentionat pentru a rezista in timp, dar pot sa va garantez ca Dvs a-ti servit un Roibos sau Sencha de 180 roni Kg pe care de ceva timp l-am preferat celui de plic.Ceaiurile pot ajunge si la cateva sute de euro un kg. dar fara indoiala greseaa este a celei care va servit ca nu v-a spus ca nu mai servim ceai de 5 lei ci de 10. Este regretabil si ne cerem scuze Dealfel, la cele peste 100 de feluri de mancare avem mai rare situatiile de clienti care vin sa bea doua ceaiuri, nu ca si praful de pe ghetele Dvs. n-ar fi bun dar orisicat e un retaurant. Va astept pentru oferta promisa si inca un amanunt care sa va convinga sa ne iertati: avem acolo pe locula acela 20 de ani!! care credetima n-ui apucam daca vindeam lucruri de 5 lei ca 10.Multumesc.

  7. Sorin Niculae

    *… si pe urma inainte de a arunca cu piatra…ganditi-va va rog daca acolo unde va desfasurati activitatea sunteti chiar asa de perfect(a)? Pentru ca ar fi o adevarata minune si supus, as dori sa invat la cei 52 de ani ai mei, cum e sa faci asta…

  8. Ihrielle Post author

    Domnule Niculae, cred ca nu ati inteles esenta situatiei: nu pretul in sine al ceaiului m-a deranjat, ci faptul ca mi s-a adus un alt produs (mai scump) decat ceea ce am comadat, fara sa mi se spuna acest lucru.
    Va multumesc pentru oferta reparatorie de “ceai din partea casei”, insa modul in care mi-ati prezentat scuzele dvs. nu ma poate convinge sa mai calc vreodata pragul restaurantului pe care (din cate imi dau seama) il detineti. Nu de alta, dar nu vreau sa va murdaresc podelele cu praful de pe ghete doar pentru a bea o cana cu ceai. In fond, restaurantul de Cartier este unul cu pretentii, in care ti se arunca o privire urata daca nu comanzi si ceva de mancare, iar anumite marci de bere sunt disponibile doar pentru clientii “casei”.

    Sunt departe de a fi atins perfectiunea in vreun domeniu, asadar stiu ce inseamna feedback-ul negativ. Insa doar cu laude nu as fi putut evolua 🙂

  9. Ihrielle Post author

    Alinka, nu am pretis ca am clasa, ca sunt o fina cunoscatoare in ale ceaiurilor si asa mai departe.
    Faptul ca nu am stiu cat e ceaiul este o MARE chestie, indiferent daca era cu 0.5, cu 5 lei sau cu 50 de lei mai scump. Mi se pare normal sa stiu dinainte cat costa ceea ce consum; este o chestiune de certitudine si corectitudine 🙂

  10. Sorin Niculae

    Sunteti rautacioasa. Am venit cu scuze,v-am dat dreptate privind diferenta de pret, m-am aferit sa va restitui suma si mai mult, sa va si invit la un ceai, pe care ma ofer sa v-il servesc din partea casei. Varsta v-am destainuit-o ca sa va dea un pic de gandit, cum apreciati acum o astfel de situatie si cum credeti ca va fi peste toti anii astia care ne despert. Mai exact ganditi-va la diferenta de varsta (dintre noi) si scadeti din varsta Dvs si incercati sa obtineti o imagine a unei persoane care banuiesc ca a-ti putea sa o ”cititi”(in sensul bun) fara mari dificultati.
    In ce priveste berea ”numai pentru clienti casei”, se explica (desi stiu ca nu va intereseaza, la cat de tare vi s-a pus pata pe noi) prin faptul ca se intampla ca una din cele 6 sau 7,8 feluri de bere care le avem sa fie pe terminate si in momentul acela sa fie deja pe lista de cerere a uneia sau mai multe mese din restaurant si atunci preferam sa orientam de la incaput o masa noua spre un alt produs sigur si suficient, decat sa il terminam si sa dezamagim mai apoi pe toti (inclusiv pe Dvs) Deci cu alte cuvinte: mai bine ”plangeti” Dvs putin acum (ca nu va dau exact berea aia) si maine sa ne fie la toti bine, decat sa fiti Dvs. putin bine acum si maine sa ”plangem” toti. Este o practica care o s-o mai intalniti cu saguranta si pe viitor alaturi de sotul Dvs care va aplica acest sistem doar ptr fericirea Dvs.in viitor, ca omul cat traieste invata(daca vrea).

  11. Ihrielle Post author

    Domnule Niculae, sunt rautacioasa, da, pentru ca stiu ca puteati sa va cereti scuze fara sa va judecati clientii in functie de ceea ce comanda (totusi De Cartier nu este Ritz).

  12. Niculae Sorin

    Din pacate judecam si suntem judecati fara sa ne dam seama, pe timp indelungat, de cel putin o data pe zi. Nu ca nu a-ti fi fff importanta pentru noi , ca si oricare din ”ceilalti” clienti ai nostri, dar puneti-va in locul nostru: o masa poate sa faca 4 lei sau 400 pe zi, Dvs. catre cine a-ti opta sa alegeti – macar sa va doriti? Pe urma ganditi-va ca numai trandafirul natural de pe masa ma costa 8 lei si toate sunt numai 8 mese. Pe urma vin fete de mese cu si fara broderie si cate si mai cate si nu asi dori sa intru in amanunte plictisitoare. Exista o vorba ”fiecare le stie pe ale lui” Iar un ceai ar fi mai potrivit, macar si pentru anturaj, a fi servit intr-o ceainarie, cofeterie sau chiar cafenea. La noi, o sa ma intrebati de ce il listam pe langa cele 110 feluri de mancare si 40 -50 de feluri de vin, multe de colectie si altele (pe care ne straduim sa le avem in permanenta cu ivestitii pe termen)- ptr ca pur si simplu sunt articole care trebuie sa le ai (si nu te astepti sa si castigi neaparat si imediat la ele). In Italia, Franta, Germania si alte tari mai dezvoltate in gastronomie lucrurile sunt mult mai clare, fiecare stie ce vrea si alege exact ora si locul unde sa mearga si asta sa nu, voit sau nu, sa dea in…ridicol.

  13. Ihrielle Post author

    Ati spus bine “pe zi” pentru ca punand leu langa leu, stiti ca vreo 10 ture de doi-trei “amarati”/zi dau mai mult de 400 de lei. Daca faptul ca un client care de obicei nu pleaca fara a lasa (el singur, fara a-i mai pune la socoteala insotitorii) cel putin 30 de lei in 2 ore de stat, vine o data si face consumatie de doar 10 lei, este neprofitabil pentru dumneavoastra, poate ca ar fi cazul sa faceti un filtru la intrarea in restaurant: consumatie de minimum X lei.

    Cat despre faptul ca am baut un ceai in restaurantul dvs., nu a fost o chestiune de alegere (dupa cum ati avut ocazia de a citi), ci una de conjunctura (doar nu era sa ma duc la ceainarie doar pentru ca ma doare gatul). Iar despre consumatie, sa stiti ca m-am interesat: persoanele cu care eram au comandat si de mancare, nu doar de baut. Asa ca idee…

  14. Delta

    Stimabile Sorin Niculae, aici nu este vorba de varsta, este vorba despre relatia dintre clientul care a comandat un produs si personalul unui local care i-a adus alt produs fara a informa in prealabil.
    Un lucru de care si eu am fost deranjat a fost insistenta personalului de a face o consumatie in afara dorintei clientului precum si servirea preferentiala in functie de client.
    Observ din discutie ca aceasta este politica localului, va sfatuiesc sa afisati la intrarea in incinta care sunt doleantele conducerii/ospatarilor legata de minimul de consumatie precum si despre posibilitatea ca produsul comandat sa fie oferit altor clienti, mai cu motz.
    Respectul fata de client trebuie sa fie acelasi indiferent de banii pe care-i varsa in buzunarul dumneavoastra.
    Cat despre costurile de detaliu ale afacerii dumneavoastra, la faza cu trandafirul si altele de genul. Asta este problema dumneavoastra cum creati fiabilitatea. Precizati o consumatie minima astfel incat sa nu existe parti neclare.
    Din cate am inteles aveti o varsta onorabila, as avea pretentii de la dumneavoastra.

    Oricum, prin comentariile dumneavoastra v-ati dat naframa de pe fatza. Noroc ca exista concurenta, cu o gandire mai prietenoasa. Nici o problema, va urez mult succes in afaceri!

    PS: Respectele mele pentru bucatar, ca restul personalului….

  15. Niculae Sorin

    Din comentariu prin care incercati sa-mi sugerati ideeile Dvs. despre cum trebuie sa ”mearga” un restaurant, imi da de gandit daca 20 de ani (si aici v-as sugera sa incercati si Dvs…) am facut ce trebuia s-au pur si simplu m-am luptat cu…morile de vant. Trebuie sa va marturisesc ca lucrurile sunt mult mai simple, aici in practica. Precum stapaniti o telecomanda de televizor, asa puteti lasa o poza acolo unde credeti ca Dvs. personal nu veti mai fi vazut si e suficient. Mai trebuie uneori sa va intrbati daca cel de dincolo va mai si vrea (vrodata) , desi de ce sa nu recunoastem multi se intreaba ,,adica banii mei nu e buni”?
    In lume sau facut departajari de calitate, detalii, stil, staif,etc. tocmai pentru a face diferenta intre ce vor mai multi intrprinzatori sa arate si …cui(si asta pe ”intelesul” tuturor. Sigur ca fiecare picatura e buna pentru a face Marea Neagra, dar credema si o spun pentru prima oara, sunt pentru care as fi tentat sa le dau eu la sfarsit ceva numai sa n-ui mai vad. In cazul D-rei, poate nu ati citit tot comentariu, e o regretabila eroare de procedura, in care a cazut fara sa vrea, imi pare nespus de rau si as da orice sa repar greseala. pentru ca nu mai pot da timpul inapoi, poate pur si simplu s-a intamplat sa fie intr-un loc nepotrivit la o ora nepotrivita si mai mult chiar si…cu o durere nefericita in gat. Imi pare rau. Cu siguranta NOI am gresit, daca din cate se pare, cine a servit-o, din fetele noastre, nu a anuntat in timp ca nu mai avem din ceaiul acela obisnuit.(probabil nu se astepta sa intalneasca, din cei care vin pe la noi, sa i se para ciudat ca CEAIUL! costa …Ce sa mai zicem de creveti sau de muschiul de vita in sos brun, care o la simpla nentelegere ar duce probabil la sinucideri – dar asta nu e decat o scuza).
    Cat despre …”naframa pe fatza, noroc ca exista concurenta… va rog, incercati printr-un simplu telefon o rezervare la Afi Cotroceni la V.I.P. unde mancarea si bautura este GRAAATIS si mai vedeti si un S.F. in toata regula. Nu stiu noi dar Dvs.castigati cu siguranta. La restul de calcule (si ma refer la toate) mi-au dat lacrimele si m-au inecat intrebarile cum de nu m-amgandit. Si acum ma mai intreb de ce n-a fost intamplarea cu ceaiul in’92 cand am deschis … eram acum … cine stie unde.

  16. Bogdan F

    Salut, ma bag si eu in seama in legatura cu Restaurantul De Cartier.

    Mergeam destul de des acolo, prima oara in 2005, cam cel putin odata pe luna. In 2006-2007 era ok – preturi mici, ambianta rezonabila, mancare buna.

    Insa, ca peste tot serviciile au inceput sa fie din ce in ce mai proaste, timpul de asteptare din ce in ce mai lung. Penultima data, undeva prin vara 2011, a durat aproape 1 ora sa ne vina mancarea. Cand i-am facut scandal chelneritei, patronul in loc sa se scuze, ne-a spus “Daca nu va convine si vreti repede, mergeti la McDonalds”.

    Din nefericire, dupa cca 1 an jumate, din comoditate dar si pt ca ne-am hotarat din scurt si nu am mai gasit liber in alta parte, am ales acest local pt a serba o onomastica. Am regretat 2 zile dupa: pt un aperitiv gen bruschete, bauturi racoritoare cu moderatie – 2-3 de persoana(nu alcool) si 1 fel principal ne-a costat cam 100 ron/persoana. Si astea aduse cu chiu cu vai, cu intarziere si cu comentarii. Iar mancarea nu mai e extraordinara, e mediocra… Am jurat ca nu mai pun piciorul aici.

    Localul mi se pare pe duca: preturi mari ca in centru, arata din ce in ce mai jerpelit pe interior iar cireasa de pe tort e data de personal: o chelnerita necizelata, un patron care te ia in balon daca ai o nemultumire si in general o atitudine de parca ti-ar face o mare favoare aducandu-ti comanda. Patronul firmei si sotia lui se poarta de parca ei au inventat conceptul de restautant – ei bine domnilor, aflati ca in alta parte se poate manca, culmea, mai bine ca la dvs. si intr-o ambianta mai placuta. Si cu asta am incheiat – nu mai trec pe la ei niciodata si nici nu recomand (decat masochistilor :))

  17. Ihrielle Post author

    Salut, Bogdan, bine ai venit si multumesc pentru ca ne-ai impartasit experienta ta!
    Din pacate, mi-ai confirmat impresia pe care acest local mi-a lasat-o atat mie, cat si prietenilor impreuna cu care il frecventam.
    Ai mare dreptate in privinta tuturor aspectelor pe care le-ai punctat foarte bine: preturi mari, servire proasta, ambient de bodega, patroni plini de sine, pentru care clientul “face” cat valoarea comenzii pe care o da (comentariile de mai sus sunt graitoare).

    Te felicit ca ai luat hotararea de a nu le mai calca pragul. Asemenea “afaceri” nu ar trebui sa prolifereze in zilele noastre.

  18. georgiana

    Dragii mei, astia care frecventati restaurantele si sunteti atat de iritati de de micile incidente petrecute.in primul rand daca sunteti fitzosi eu una v-as recomanda sa mergeti la MARRIOTT acolo este locul perfect pentru voi sevire de 5 stele sau poate mai mult preturi pt portofele voastre pline de bani lei sau euro :)). nu vedetzi cat sunteti de penibili????serios acum… hai sa judecam umpik….ok ospataritza nu v-a anuntzat ca este un ceai putzin mai scump (greseala ei) dar voi mergetzi la restaurant sa betzi 2 ceaiuri la banii si valoarea vostra???? mie una mi-ar fi rusine sa merg la restaurant sa beau 2 ceaiuri serios..apropo de asta… si sa mai stati si vreo 3 ore pt alea 2 ceaiuri sa fumatzi 2 pachete de tigari eventual trabuc:)mergetzi va rog unde v-am sugerat mai sus acolo e locul vostru…voi astia care va apuca tremuratul de 5 lei ca sa nu mai vb de tips ca va bagatzi unghia in gat..SARACILOR…ati venit si voi la oras??? a-ti plecat de unde va batea porumbul in geam.BINE ATI VENIT LA BUCURESTI!!!!

  19. Bogdan F

    Georgiana,
    Tu trebuie sa inveti intai sa te exprimi corect in scris in limba romana. Apoi, poate mai iesi si tu in lumea civilizata, la un teatru, concert etc. O sa ai surpriza sa vezi ca in lumea buna, valoarea unui om nu e data de marimea portofolului sau. Nici macar la Mariott. Nu pot sa iti doresc decat traditionalul “Cine se aseamana, se aduna!”(adica sa ai parte de cat mai multi ca tine). Hai pa, ma duc sa deschid geamul si sa culeg niste porumb.

  20. Ihrielle Post author

    Draga Georgiana,
    Inteleg ca esti ruda/prietena cu patronii localului (si nu vorbesc despre Mariott) sau pur si simplu ai o simpanie nemasurata pentru acestia, insa te sfatuiesc ca inainte de a te lansa in polemici, sa citesti cu atentie tot ce s-a discutat aici in legatura cu “de cartier”.
    Nu de alta, dar astfel ai evita penibilul de a vorbi doar ca sa te afli in treaba.

  21. georgiana

    imi cer scuze pt greselile gramaticale…..in primul rand nu sunt ruda cu nimeni in al doilea rand este opnia mea de OSPATAR ca sa intelege-ti cum sta treaba:) daca sunte-ti asa asa emancipati ce cautati la restaurant oameni buni ???????mergeti la teatru concert datzi fuga la mega image si luati-va suc la 2,5 si ceai si stati acasa!!!!! asa-i romanul dintr-un lucru minor face o mare discutie…..dar de curiozitate a murit persoana care a dat 10 lei pe un ceai si a mai lasat si tips?????

  22. georgiana

    Am uitat sa mentionez inca un lucru….referitor la ce a-ti spus ca sunt ruda sau prietena….nu nu sunt nici una nici alta nu-i cunosc pe nimeni din conducerea restaurantului respectiv.si nici nu am fost acolo este foarte departe de zona unde stau eu….din cartierul lacul tei pana la timpuri noi este o distanta destul de mare 😉

  23. Ihrielle Post author

    Cum poti sa-ti dai cu parerea despre un restaurant in care nici macar nu ai pus piciorul? Inteleg ca-ti aperi colegii de breasla, insa vehementa asta a ta in a apara ceva ce nu cunosti, este lipsita de logica.

    P.S.: Persoana care a dat 10 lei pe un ceai iti raspunde acum: nu am murit, insa GRAVELE tale greseli de ortografie ma vor ucide cu siguranta.

  24. Niculae Sorin

    … Nae Caramfil, Banica Junior,Kusturitza, Dan Badea, Grupul Robert Bosch – 40 persoane 8 ani!!! zi de zi , Tudor Gheorghe, Mihai Stoichita, Adrian Ilie, Grupul si invitatii DaKino, Dan Chisu trei ani la rand, Vizante (trei revelioane una dupa alta), Angel – Teatru de Comedie, Zetza,Bruno buc shef Marriott, Tutu Georgescu sotia marelui campozitor George Georgescu, Mandeal (Dir Atheneului Roman), CAlin Shbah, Parintele Baronian, Mihaiu, Andrei Zaharescu, Bitman, Niculae Georgescu, Argaseala, Albulescu si familia, Sabin Ilie sute si mii de oameni simpli din popor, muncitori, arhitecti, doctori.ministri,senatori, muzicieni, studenti, clasele 1-4 scoala 97 de cinci ani zi de zi, baieti de cartieri, pensionari,mii de straini de peste tot, timp de 20 (doua zeci)!!!! de ani, au venit si revenit si s-au simtit bine si au respectat un loc plin de energie, unde patronii servesc si gatesc cot la cot cu angajatii 18 ore pe zi(nu asteapta plicul pe vreo alta terasa) si niste chibrituri in fata arcului de triumf, incearca cu o balbaiala de clasa adoua trimestrul unu, sa ce… despre ce vorbim, niste pestisori de acvariu limitati, cu aripioarele frante, frustrati si tristi de neputinta … scuze, intr-un ocean de neinteles si mult prea adanc si complicat, pentru prezentul atat de naiv si penibil si cu sigurantza viitor fara de nici o sperantza pe care-l ve-ti avea, pierduti in spatiu obscuritatii si superficilitati si lipsei de cele mai elementare semne de educatie, respect si garantie si speranta ca ve-ti mai exista peste 20 de ani pe undeva macar si ca un nume scris stalcit cu un creion chimic pe un caiet de ciorne, mototolit si patat de urme de sos maro roscat, scurs dintr-un sandwich neterminat si abndonat. Va doresc tot binele din lume( pentru ca vet-ti avea nevoie) si pling suferintza parintilor vostri neajutorati, care cu lacrimi in ochi isi vad telul vieti de mult pierdut, undeva cadva . Dumnezeu sa va ajute!

  25. Ihrielle Post author

    Eu va doresc sa invatati limba romana si sa va vedeti de afacerile dvs intr-un mod inteligent.
    Va pierdeti vremea (si clientii) aruncand cu rahat in stanga si-n dreapta.

  26. Niculae Sorin

    …bla,bla,bla … am adormit!?. Domnisoara Ceaicincilei a devenit si olimpica de limba romana, sau singura scapare intr-un diolog e ”sa invat-ti limba Romana!” de parca 50 de ani am fost de nantelesi pentru cei din jur si trebuie sa ne inscriem acum in clasa intai, sa dam examene pe internet celor care vor sa stea doua ore cu doua ceaiuri in fata, prin restaurantele Bucurestiului. Cat despre greseli, cititi-va atent comentariile si scoateti-va intai stalpii de telegraf din propri ochi si pe urma criticati paiul din ochi altora, sau…paiurile din alcineva …sau… ma rog, sper sa fi fost suficient de coerent si plastic. Oricum trebuie sa-mi iau un transalator, ca ma simt de neanteles in sensul asta si desigur sa-mi iau si un ”inteligent” ca sa pot sa-mi vad de afaceri… de acum incolo, promit.Apropo… candidati la vreo functie in partid? Cat despre clienti ca astia…mai bine ma impusc in cap si fac o cofetarie, sa stiu o treaba si poate fac si un meniu special de… cinci lei (sau zece) pentru petrecerea D-lui Bogdan de anul asta…si ”fara bautura numai 2-3 sucuri si bruschete si alea cu greu” – dar stai, ce fac, ca a promis ca nu mai calca pe la noi… asta e trebuie sa inchid…maine de la trei la doua jumate si asta daca m-am facut inteles… apropo dati si meditatii?

  27. Ihrielle Post author

    Vad ca pentru dvs. treaba asta devine tot mai personala.
    Poate ar trebui sa ganditi de doua ori inainte de a face afirmatii precum cele din ultima vreme. Nu se stie niciodata ce clienti de-ai dvs., cautand restaurant de cartier, ajung sa citeasca aici.
    Atunci ar fi penibil pentru “marele patron”, facut mare tocmai de catre clienti, sa iasa in evidenta printr-un limbaj si-o atitudine demne de un smecheras de mahala.

    Inainte de a lansa noi perle, va sfatuiesc sa mai priviti o data in ograda dvs. si sa va analizati un pic atitudinea avuta pe acest blog. Atunci nu o sa va mire refuzul meu de a va mai publica si alte comentarii voit jignitoare la adresa cuiva care nu face subiectul postarii de fata.
    Da, este un avertisment. Ori va limitati la a spune lucruri pertinente despre subiectul aflat in discutie (restaurantul cu care va mandriti ca-l conduceti) ori intrati pe alte boguri sa va manifestati superioritatea. Pe mine nu doar ca nu m-ati convins, ci ati reusit sa-mi cultivati o repulsie totala fata de tot ceea ce reprezinta restaurantul de cartier.

  28. Niculae Sorin

    …OK! Ma-ti invins!(sau m-am invins) Nu asta m-ia fost intentia in tot ce am vrut sa va scriu si asta o poate vedea oricine din cei 8500 de cititori a celor scrise mai sus. Pur si simplu am avut o zi mai proasta din cele ”rezolvi patru si apar sase probleme” Am fost rautacios si credeti-ma nu neaparat in sensul de a dori sa va cultiv repulsie ci doar am dat frau liber unui tigru pe care poate toti il avem in noi, mai mult sau mai putin si intr-o anumita forma. N-am nimic cu Dvs. mai ales ca banuiesc ca am copii de aceiasi varsta, numai ca mai toate au fost scrise pe fuga la ore tarzii si convingerea ca voi fi inteles oricum m-a facut sa las stafeta. Nu am nici o legatura cu asa zisele ”ajutoare” care au sarit, dar de fapt, cred ca mai rau m-au infundat. Cat despre cei care au mintit vis-a-vis de ce se intampla acolo,aia mi-au facut cel mai mult rau, pentru ca daca vrei sa reusesti in ceva, pe termen, trebuie sa ai si sa pui suflet si asta te omoara cel mai mult. Cand nemultumesti pe cineva (vorbim de realitate, nu carcotasi)atunci e ca un cutit infipt in ficat si aici sper sa m-a intelegeti. Nu intentionez sa-mi manifest superioritatea, am vrut sa va impartasesc cate ceva din experienta mea de zeci de ani legata de restaurante. Totul a inceput printr-un motiv perfect valabil pentru care mi-am si exprimat repetat regretul si o data cu asta printre randuri v-am dezvaluit si aspecte de care si eu m-am lovit acum ceva ani. Restul comentariilor si in special a celor care mai intervin de pe margine le vad destul de subtiri si in mare parte fondate pe imaginatie si minciuna. In rest sa stiti ca si eu ascult Barcarola de Ofenbach si uneori cand am timp scriu si acele versuri care fac persoana iubita sa-nlacrimeze – ca asa e romanu ”latra, nu musca si are inima buna” Toata partea rautcioasa din comentariile mele le regret si sper ca ve-ti citi comentariile si peste ani si cu siguranta le veti vedea alfel. Multumesc.

  29. Cosmin

    Stimate domnule Niculae,
    ma veti scuza, sper, daca incep cu o rautate ba, mai mult, cu un sarcasm (in fond, nu fac decat sa continuu pe tonul folosit de dvs, chiar de la prima replica) – fac acest comentariu cu o intarziere de 1 an si jumatate de la prima postare din doua motive: 1. prima experienta cu adevarat neplacuta in restaurantul dvs am avut-o abia in urma cu o saptamana; 2. mi-a luat foarte mult timp sa pricep sensul tuturor lucrurilor pe care le-ati scris. Va exprimati foarte sofisticat si folositi o ortografie neobisnuita.
    As vrea sa va atrag atentia (desi, ca patron “cu vechime si experienta”, ma indoiesc ca aveti nevoie de astfel de avertizari) ca sarcasmul si ironia mai degraba neslefuita, “de cartier” cu alte cuvinte, nu va vor ajuta nici sa va pastrati clientii, nici sa va atrageti altii noi. Lumea a inceput – din fericire – sa caute referinte inainte de a merge intr-un restaurant (sau carciuma).
    In al doilea rand, as vrea sa va spun ca va inselati crezand ca notorietatea (pozitiva) a unui loc frumos si placut cum a fost odata “De cartier” se pastreaza si perpetueaza de la sine. Pentru asta e nevoie de investitii permanente, si nu ma refer doar la cele de ordin material, ci si la cele care privesc imaginea restaurantului dvs. La fel, notorietatea de care aveti nevoie pt ca oamenii sa continue sa vina la dvs nu se obtine doar din frecventarea lui (ocazionala) de “personalitati” ale zilei, si nici din calitatea mancarurilor (care sunt, intr-adevar, foarte bune, delicioase chiar), ci, in primul rand, din respectul (in sens larg) pe care il aratati TUTUROR clientilor dvs.
    Iar dovezile lipsei de respect sau nepasarii pe care o aratati acestui aspect sunt nenumarate, asa cum am avut prilejul sa constat, cum va spuneam, nu mai devreme de saptamana trecuta. Am sa le enumar, inclusiv in speranta ca le veti remedia (nu pt mine, pt ca eu, personal, mi-am promis sa nu mai calc in locaul dvs, ci pt alti posibili clienti, cei care nu vor fi descurajati de toate “cronicile negative” pe care le-ati primit):
    1. fetele de masa gaurite, patate si zdrentuite (presupun ca sunt cele pe care au avut placereasa le foloseasca si celebrii domni Banica, Bitman, Vizante sau inca si mai distinsii Stoichita, Argaseala si Sabin Ilie)
    2. borsul de peste afisat la intrare, scris cu creta pe tabla, dar inexistent in menu
    3. servirea extrem de lenta, exclusiv din cauza parcimoniei dvs, care va incapatanati sa aveti doar doua fete-ospatar (din care una insarcinata) pt o terasa cu aproximativ 30 de oameni)
    4. este, de altfel, presupun, si motivul pt care una dintre ele a uitat sa noteze si comanda de fel principal, asa incat, dupa 2 ore de asteptare, am plecat flamand. “A uitat sa noteze” este doar un fel de-a spune, pt ca nu a avut, in fapt, nici o intentie de a nota, bazandu-se, probabil, pe o memorie prodigioasa, dar absenta cu desavarsire. Dra cu pricina nici macar nu a avut decenta sa-si asume omisiunea.Am intrebat-o, orientativ, cu privire la perioada de asteptare pt servirea felului principal, a raspuns “da, imediat”, dupa care a aparut colega (!!!) pt a se scuza in numele ei…
    5. din cele doua aperitive comandate ni s-a adus, in final, unul singur, explicandu-se, exact in momentul in care ne-a fost adus, ca celalalt a devenit indisponibil
    6. am cerut de minim 2 ori o oliviera (cunoasteti termenul, presupun), pt ca in final sa ni se aduca cele 4 item-uri disparate, in mana. Otetul era balsamic. Dvs ati incercat vreodata sa mancati ciorba de burta cu otet balsamic?! Ii da un gust si, mai ales, o culoare de vis.
    In rest, cum spuneam, mancarea este exceptionala. Stiti insa cum se spune – branza buna in burduf de caine. Necomestibila, deci.
    Va doresc sa va pastrati clientela, desi ma tem ca, daca veti continua pe aceeasi linie, in loc de Banica si Albulescu ii veti avea clienti pe nea Fane de la garaj si pe Ghinita, cersetorul de la Eroilor.

  30. Dioniss

    Ma uit pe aceste comantarii si vad urmatorul lucru, o multime de persoane ce au o multime de nemultumiri si un patron de restaurnat care incearca sa repare o greseala. Poate intr-adevar a fost rau ca , clientul, nu a fost anuntat ca ceaiul tau s-a dublat ca pret. Dar daca problema era asa de mare trebuia sa o rezolvati la timpul acela. Orice om ce avea o problema , se ridica , vorbea cu chelnerita, ii arata meniul cu ceaiul la 5 lei, ii spunea ” doamna eu de asta am cerut ” , vorbea in cel mai rau caz cu managerul, rezolva problema si pleca acasa. Este destul de ciudat , cred eu, sa taxezi dupa o perioada mai lunga acest gen de greseala si sa faci si anti-reclama pe internet. Asta ca sa nu mai spunem si ca patronul restaurantului si-a cerut scuze politicos si s-a oferit sa indrepte greseala. Si pana la urma a avut niste comentarii de bun simt. Nu este cazul sa transformati o situatie care ti se poate intampla pe oriunde intr-un fel de razboi al blogurilor. Sunt atatea lucruri ce le poti pati la restaurante mult mai mari, va spun eu. Dar se rezolva la fata locului, abia atunci cand ai facut tot ce se putea in locul respectiv si ai vazut ca nu ai avut efectiv cu cine discuta si te-ai mai ales si cu o imbranceala sau mai stiu eu ce , de abia atunci treci “pe net”. Dar sincer, faptul ca asa usor ai inceput sa critici pentru o cana de ceai, miroase a “ratinguri negative ” platite sincer sa fiu. Si am un nas bun.

  31. Ihrielle Post author

    Dioniss, dacă ai fi citit cu atenţie atât postarea cât şi comentariile ai fi observat că:
    1. Greşeala a fost sancţionată în timp util. Că mi-am exprimat nemulţumirea şi pe blogul personal, nu doar în restaurant (am atras chelneriţei atenţia că mi-a cerut mai mult pe ceai) este dreptul meu pe care nu am de ce să-l justific nimănui. Nu am nevoie de îmbrânceli ca să mi-l exercit!
    2. Patronul şi-a cerut scuze dar nu aş adăuga termenul “politicos” lângă acestea fiindcă nu este cazul. Cu alte cuvinte, dumnealui ne-a cerut scuze încercând, în acelaşi timp, să ne jignească.
    3. Concluzia ta că această postare a fost plătită, este hilară. Dacă nasul te-ar fi dus pe un site de monitorizare a traficului, ţi-ai fi dat seama că, la numărul de unici pe care îl am zilnic, nici măcar regele Cresus nu s-ar fi despărţit de o infimă parte din averea sa pentru un a plăti un articol pe acest blog.

  32. Bogdan F

    Din pacate, motivul principal al esecului multor afaceri de genul acesta este lipsa de umilinta sau bun simt al patronilor la plangerile clientilor. Pana la urma urmei, eu am plecat nemultumit de acolo, eu am plecat nemancat sau cu o seara stricata, in ciuda faptului ca am platit toata suma de bani din nota de plata + o eventual bacsis. Macar si pentru aceasta dl. Niculae ar trebui sa adopte o atitudine mai intelegatoare fata de clienti (ca sa nu zic umila) si nu una defensiva.

    Dl. Niculae, eu cand am fost nemultumit chiar m-am simtit aiurea in locatia Dvs. Si chiar mi-am stricat o seara pe care intentionam sa o petrec altfel. Si sa stiti ca scuzele Dvs, indiferent ca sunt obiective sau fictive nu ma intereseaza absolut deloc. Cu atat mai putin o atitudine defensiva!

    Un gest mult mai potrivit ar fi o atitudine umila si constructiva. Adica dl. Niculae ar trebui sa isi asume barbateste toate problemele din restaurantul lui si sa FACA ceva in legatura cu ele. Altfel, incet incet, restaurantul se va transforma intr-o bodega obscura de cartier iar clientela se va duce, cum m-am dus si eu, catre alte locatii cu personal mai serviabil si unde culmea! se mananca la fel de bine.

  33. Ioana

    Din ce am putut ei intelege,restaurantul functioneaza de peste 20 de ani,ceea ce rezulta ca este un restaurant care inca va functioana pentru ca nu prea se gasesc in Bucuresti rest. de 20 de ani. Majoritatea au intrat in faliment dupa cativa ani ptr ca iti trebuia ceva minte , cunostinte legate de business ,marketing etc ,ambitie si noroc pentru a reusii in acest domeniu. Bineinteles ca poate aici s a gresit dpv al atitudinii patronului dar are si el dreptate intr un fel ca atunci cand cineva va avea experienta la fel de mare in domeniu ,acesta v a putea dasfaturi. Pana la urma greseala este omeneasca si toti gresim si din aceste greseli invatam si ne perfectionam. Am fost la restaurante si mai mari,unde se afla bucatari cu stele Michelin,si am avut surpriza sa se faca greseli si acolo,unde se considera ca au un alt nivel fata de altele. Dl.Sorin nu prea trece pe acolo ptr ca nu el se ocupa de afacere,ci altcineva.Nu cred ca mai conteaza sa comentam ptr ca oricum,fapta e implinita si nu putem da timpul inapoi. Tot ce e de facut este sa vedem imbunatatiri si tot ce se poate pentru a evita pe viitor aceste plangeri. Mancarea chiar este suuuper buna si preturile sunt ok dupa parerea mea(eu mergand sa manancsi in localuri “de fitze”). Va doresc mult succes in continuare si sa nu mai auzim pe viitor de acest gen de probleme!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


css.php