Vocabular: familia lexicala a cuvantului concediu
Fiind criza si vara in acelasi timp, cuvantul concediu este in mintea fiecarui angajat sarguincios. Dar mai mult decat atat, toti angajatii sarguinciosi au acelasi gand – respectiv cel de concediu – in acelasi timp. Dat fiind situatia, cum ar putea proceda angajatorii pentru a impaca pe toata lumea: pe angajati care, in plina criza, se gandesc numai la distractie dar si pe ei care actioneaza numai in favoarea intereselor companiei.
Ei bine, pentru a rezolva aceasta problema strategica, angajatori din toate tarile lumii au participat la o conferinta mondiala cu tema Concediile in situatie de criza. Concluzia acestei reuniuni a fost aceea ca, in acordarea concediilor si prioritizarea acestora, principalele criterii de care trebuie tinut cont sunt nevoile si motivatia angajatului, trecand pe planul doi interesele companiei.
In continuare nu voi detalia etapele prin care s-a ajuns la acest rezultat cel putin intrigant, ci voi oferi un exemplu ipotetic prin care poate fi demonstrata practic eficienta noii metode in gestionarea concediilor.
Pentru a determina nevoile si motivatia angajatului de a pleca in concediu, dar fara a leza interesele companiei, angajatorul are o mica discutie cu acesta:
- Munca intru epitaf
- Ecuatie: A+K=?